en resa för livet

Efter att jag igår fick en mindre chock fick jag en ännu större på kvällen, men denna gången var det någonting som peppade mig och som gjorde mig mer motiverad än jag varit på länge. Det finns så mycket att göra där ute i världen och genom programmet "En resa för livet" som visades på Tv 4 blev jag återigen påmind av allt det hemska som finns där ute.
.
Det är lätt att komma in i sina vanliga rutiner, göra som man brukar och glömma bort det som faktiskt är viktigt. När jag såg programmet fick jag en klump i magen men också en kraft att göra något bra, jag ska klara av detta så att jag en dag kan få jobba med det jag drömmer om. Att hjälpa andra.
.
Det viktigaste i livet är att man mår bra och blir älskad, tyvärr är det många som saknar det. Ibland undrar jag vad vi håller på med? Pressen och stressen i både skolan och i arbetena ökar, det psykiska välmåendet bland många unga blir allt sämre och vi förväntas alltid prestera på topp. Är det egentligen så viktigt att vara bäst i allt, få högsta betyg, ha de nyaste kläderna, bilen eller telefonen? Nej, det finns viktigare saker i livet som att spendera tid med dem man älskar, att få må bra och ha tak över huvudet.
.
Jag hoppas en dag kunna göra något riktigt bra, inte bara för mig själv utan för andra.
.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: