Nida, you will always be in my heart

Det var  ett tag sedan nu, här har det varit fullt upp med grupparbete, redovisning, opponentskap och idag tenta. En ledig eftermiddag idag var helt underbart, nu är det bara att hoppas att tentan gick bra! ANnars har det inte hänt särskilt mycket här, några ganska tråkiga och gråa veckor.
.
Ingen kan väll ha missat den helt fruktansvärda tyfonen Haiyan i Filippinerna :( Det är sådana här händelser som verkligen påminner mig om varför jag ska fortsätta att studera. Jag lider med alla dem som är drabbade, det är så fruktansvärt och jag vill hjälpa till. Pengar är skänkta men jag vill göra mer! Tittar på nyhetssändning efter nyhetssändning och människor som lider och här sitter vi i våra hus med värme och mat, det är så orättvist.
.
När jag var liten och vi bodde i Hong Kong arbetade en filippinsk kvinna för oss, vi kallade henne Nida. Trots att jag var ganska liten har jag aldrig glömt henne och hon har varit en viktig del av mitt liv. Vi täffade henne när vi var i Hong Kong för några år sedan men sedan dess har vi inte fått kontakt med henne igen då hon skulle flytta tillbaka till Filippinerna. Jag tänker ganska ofta på henne, jag hoppas hon lever och har det bra. Hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer aldrig glömma henne.
.
Jag, min lillebror och Nida
 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh ja hoppas hon lever och mår bra, det är verkligen hemskt det som hänt :(
Kram

2013-11-15 @ 11:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: