Virvelvind

Jaha nu är jag tillbaka på det vanliga stället igen, sängen och jag ska sova eller borde i alla fall sova. Men varför är det så att det är då man tänker som bäst eller tankarna känns som allra bäst?
.
Just nu vet jag inte riktigt vad jag känner och tänker, tankarna är mest som färgglada små virvelvindar som snurrar förbi. I magen flyger små fjärilar och jag är både lite spänd och något nervös inför morgondagen. Vill helst förflytta mig ett år tillbaka då jag stod inför en fantastisk resa, det kändes tryggt.
.
Jag minns så tydligt känslan dagen innan jag skulle börja på gymnasiet. Vilka är dom, kommer jag o trivas, känner jag någon? Klumpen i magen när man blev uppropad och sedan klumpen som försvann när man insåg att de inte var så farligt ändå. Det är inte på samma sätt nu, mellan spänningen och den lilla nervositeten finns också en förväntan och en längtan efter något nytt och roligt.



Kommentarer
Postat av: Johanna Söderström

Ja Downton Abbey är väldigt mysig, jag och pappa brukar se den tillsammans, det är så synd bara att alla dör :(
Skolan har varit bra hitintills. Bra schema, nya lärare, nya i klassen, nya kurser och såklart kan man inte hjälpa att få lite större självförtroende när man inte längre är minst på skolan ;D
Åh hur har första dagen varit?! Det är väl den 29:onde idag? :)

Stor kram!

2013-08-29 @ 16:47:45
URL: http://mittkanada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: