Kampok Knong och Slummen i Bangkok

Del 10.
Tänkte att jag skulle fortsätta med att berätta om höstens äventyr men innan jag gör det vill jag berätta om tre fantastiska tjejer som går tredje året på gymnasiet. Deras projektarbete går ut på att hjälpa de i slummen i Bangkok och jag tycker ni ska kolla in deras facebooksida, klicka här! På torsdag natt påbörjar de sin resa till Bangkok och under två veckor kommer de att hjälpa de som lever i slummen.
.
Sist berättade jag lite om barnhemmet i Kampong Thom och en eftermiddag åkte vi till Kampok Knong. Det är en väldigt liten by i närheten och det är svårt att säga hur många som bor där men att åka dit är som att åka flera hundra år tillbaka i tiden. Det är som en lätt käftsmäll och man känner att man vill hjälpa till och att vi har det alldeles för bra i Sverige. Husen fallfärdiga och vägen gick nästan inte att köra på, lerig och gropig. Det är svårt att förstå om man inte sett det med egna ögon...
.
.
Det fanns så många barn i byn, det gjorde ont att se men vi behöver se det för att förstå att vi kan hjälpa till! Tillsammans kan vi göra mycket.
 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är fantastiska bilder ni har tagit, väldigt beskrivande!

Svar: Tack så hemskt mycket va glad jag blir! :D
Sophie

2013-01-29 @ 22:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: