Burlesque

Nu tänkte kag ge en recension på filmen vi såg i fredags! Och om ni har sett filmen och älskade musiken så finns soundtracket på spotify ;) Klicka här!

Orginaltitel: BerlesqueSF Bio: Burlesque
Regissör: Steve Antin
Utgivningsår: 2010
Sverigepremiär: 28 januari 2011
Genre: Drama/romantik/musikal
Längd: 119 min
Åldersgräns: Barntillåten
Vart kan jag se den? Går just nu på Bio och dvdn finna att bevaka hos Cdon.se
Skådespelare: Christina Aguilera (Ali), Cher (Tess) och Cam Gigandet (Jack)
.
Handling:
En ung kvinna (Ali) vill glömma sitt förflutna så hon tar anställning som servitris på en neo-burlesque klubb i Los Angeles. Ali's dröm är inte att vara sevitris utan att få uppträda på scenen! Klubben har dock sett sina bästa dagar och ägarinnan Tess hotas att lägga ner samtidigt som hon jagas av skulder och en affärsman som vill köpa klubben.
.
Vad tyckte jag?
Jag kan börja att säga "Jag vill se den igen!" Så bra tyckte jag faktiskt att den var, jag kom på mig själv flera gånger med vilja dansa och sjunga och det var svårt att sitta still i biostolen. Filmen hade lite av varje humor, drama och humor och såklart en massa bra musik och dans! Snyggingen Cam spelade sin roll mycket bra och Christina passade in rollen som den glada Ali och Cher, ja det var kul att se henne i filmen :)
Gillar du musik, dans och vill ha en good feeling se filmen!
Av mig får Burlesque 8/10 
/Sophie



Kommentarer
Postat av: Elle

ÅÅÅÅÅÅÅÅHH!! Den filmen vill jag också se! Var den bra? Jag har så höga förväntningar på den filmen :P Tycker trailern är så cool, men är handlingen kanske inte lite B? Eller..? Cam är ju så snygg och X-tina är ju så amazing på att sjunga! Vet vem Cher är men är inte så "insatt" i henne. haha! Måste verkligen se lite filmer nu i vår!



haha aa att skriva en hel kommentar så dampar internet....det gör mig galen!!! ^^ haha!



haha idag, Torsdag, så fick vi "Fisch N Chips" Ala min skola då. Det var fiskpanetter med klyftpotatis, så det var ingen äkta engelsk fisch N chips. Men det var gott! :D Har du ätigt Engelsk fich and chips? :)



jaa filmtipsen är superbra! Du skulle kunna skriva om rödluvan filmen när du får tid, den bara måste jag se!! :D waaa! jag har inte sett på film på jättelänge käns det som. Det finns så många filmer jag vill se men har aldrig tid! Nästa vecka börjar nationella så jag är galet nervös just nu!!



jaa men ostindiskakompaniet låter ju spännande ;) Vart fick du den iden ifrån, att du ville skriva om det? Jag skulle aldrig komma på nåt bra att skriva om på historia! Eller jo, om jag frågade morfar om hjälp! ^^



hmm jag tror min bío har welcome to the rileys, jo men det har den. Men har inte tid eller råd att se den! Synd. I helgen ska jag plugga och gå på tjej middag och nästa ska jag börja packa lite och göra en surprise inför alla hjärtans dag till mina vänner. Nästa helg åker jag. Så det blir inget bio besök innan jag åker iaf :P Men kanske efter?? :D



Kram Elle



2011-02-03 @ 21:54:15
URL: http://hallonflickan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: