Social Network-Recension

Hejhejhej :)

En liten hälsning från Göteborg, har det kanon bra här uppe och det är riktigt mysigt! Hoppas ni också har fått en bra start på Höstlovet (:

Tänkte att ni skulle få en recension på den nya filmen Social Network som kom ut förra fredagen.
Orginaltitel: Social Network
Regissör: David Fincher
Utgivningsår: 22 oktober 2010 Sverige
Genre: Biografi, Historia, Drama
Längd: 120 min
Skådespelare: Jesse Eisenberg (Mark Zuckerberg), Rooney Mara (Erica) och Justin Timerlake 8Sean Parker

Handling:
Filmen handlar om den unga killen Mark Zuckenberg som går andra året på Harvard och han har ingen vidare tur med tjejerna. Frustrationen tar han sedan ut på sin blogg där han skriver elaka saker och samtidigt bygger han en sida där man kan ranka kvinnliga studen, bilderna har han fått genom att hacka sig in i universitetets fotokatalog.

Sidan blir så populär att Harvards nätverk kraschar och snart börjar idén om Facebook att grundas. Men hur kommer ett par roddare in i bilden? och hurkommer det sig att hans bästa vän stämmer honom på 600miljoner dollar?

Vad tycker jag?
Jag måste säga att jag tycker detta var en otroligt bra filmoch den var väldigt intressant. Idag tar vi bara facebook förgivet men att skapa en sådant stort socialt nätverk är inte det lättaste. Mark Zuckenberg är ganska hänsynslös men han är inte girig, han är bara fast besluten att sluföra sin idé. På vägen får han offra mycket och jag tycker verkligen att filmen är sevärd! Alla ni som gillar facebook ni borde se hur sidan skapades ;)

Av mig får Social Network 8.5/10
Har du eller ska du se filmen?
/Sophie


 Bildkälla



Kommentarer
Postat av: Elle

Den vill jag se! Jesse Eisenberg är med (han som är kär i Kristen i Adventureland!! :D) haha han är så gullig i den filmen!



jaa kristen är faktiskt rolig! brukar skratta när hon är med i talkshows :P



nej visst har man aldrig tänkt på det förr! men jag gillade det klippen mycket :D



jag hörde firework först igår tror jag :P hehe! men den är cool, speciellt musikvideon, med fyrerkerierna från klänningen :D



jaa se my sisters keeper, den är såååå bra, men ha näsdukra bredvid dig, det kommer behövas!!!!!! :P

haha det var många filmer det!! själv har jag inga ideer på filmer jag vill se.. :)tips?



haha jaa så är det, mitt hår är helt random, ibland är det helt rakt, då vill jag ha lockigt, sen när det blir nästan korkskruvar så vill jag ha det rakt, jag kan aldrig bestämma mig!! haha! knäppt :P



jaa läntgar till Breaking dawn, btw, eclipse kommer ut om nästen exakt en månad :D



Kram Elle



2010-11-02 @ 12:16:04
URL: http://hallonflickan.bloggagratis.se
Postat av: Matrec

BÄSTA FILMEN!!!

2010-11-02 @ 17:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: